Confia rolt mobiele applicaties uit voor excellent vastgoedmanagement

Confia heeft twee mobiele apps van Yardi in gebruik genomen die bijdragen aan huurdergericht én efficiënt georganiseerd vastgoedmanagement.

De eerste app, Mobile Maintenance, maakt het mogelijk dat technisch managers op hun smartphone of tablet realtime toegang hebben tot serviceverzoeken en storingsmeldingen van huurders. “Registratie van serviceverzoeken en storingsmeldingen, de verrijking daarvan met fotomateriaal en de afhandeling: het vindt allemaal plaats via de iOS of Android device, zoals smartphone of tablet“, licht Ralf de Graaf, Director binnen Confia, toe. De tweede app, Payscan Mobile, verlicht de administratieve kant van vastgoedmanagement met betrekking tot het inkoopproces.

Search, een specialistisch ingenieurs- en adviesbureau, waarmee Confia op één van haar portefeuilles samenwerkt, had de primeur en mag zich de eerste gebruiker van beide mobiele apps noemen. “Opdrachten aan en facturen van leveranciers, die bij het serviceproces zijn betrokken, beoordeel ik snel en eenvoudig via de Payscan Mobile app”, legt Elger Groenland, Technisch manager bij Search, uit. “Alle relevante informatie is direct zichtbaar, maar de onderliggende informatie is ook met één klik benaderbaar. Daarbij wordt het mij nu nog makkelijker gemaakt om op ieder moment, waar dan ook, zaken af te handelen.”

Wij hebben de strategische keuze gemaakt voor een 100% standaard configuratie van ons IT-landschap om onze opdrachtgevers maximaal te laten profiteren van waardevolle innovaties.

De mobiele apps zijn volledig geïntegreerd in de dienstverlening van Confia. De snelle uitrol van de beide apps is mogelijk door een op standaarden gerichte IT-strategie. Uitgangspunt daarbij is dat binnen de dienstverlening maatwerk mogelijk is voor wat betreft de output van vastgoedmanagement, maar Confia in de processen daaronder primair werkt vanuit zelf ontwikkelde en bewezen ‘blue-prints’ die maximaal ondersteund worden door IT. Die keuze is niet toevallig, maar sluit aan op een zichtbare behoefte in de markt. “Wij hebben de strategische keuze gemaakt voor een 100% standaard configuratie van ons IT-landschap om onze opdrachtgevers maximaal te laten profiteren van waardevolle innovaties. Daarbij: partijen zien steeds duidelijker in, dat maatwerk in IT een voorsprong lijkt te geven. Een voorsprong, die, zeker met de snelheid van technologische ontwikkelingen, in praktijk de oorzaak een kostbare en soms verlammende achterstand blijkt. En dat kunnen partijen zich niet permitteren in een markt waarin wendbaarheid van cruciaal belang is”, licht Ralf de Graaf toe. “We zien nog teveel partijen gevangen zitten in te omvangrijke IT-implementaties. Dat is echt niet meer nodig.”

“De inzet van deze mobiele applicaties onderstreept de strategie van Confia om op huurder georiënteerde en integrale oplossingen te bieden rondom vastgoedmanagement. Het is onze stellige overtuiging dat focus op huurdertevredenheid een verhoogde efficiëntie in processen nadrukkelijk niet uitsluit. De inzet van mobiele apps maakt het mogelijk dat partijen die in de beheerketen met elkaar samenwerken hun tijd besteden aan concrete zaken, waar huurders direct baat bij hebben. Zaken die dus bijdragen aan waardecreatie”, benadrukt Philip Heinrich, Managing Director van Confia. “En dat begint bij aandacht voor je huurder, de klant, én zichtbare aanwezigheid op locatie. Wij zien dat huurders dat zeer waarderen. De mobiele apps maken dat mogelijk.”